Lund



Vem missade sitt tåg igår? JAG JAG JAG!


Jag och en annan tjej satt på fel plattform, när vi kom på detta skulle vårat tåg ha gått för tio minuter sen. Vi insåg båda två att vi var fucked och gick till SJ-kundtjänst för att se vad vi kunde göra åt problemet. Gubben som satt i kundtjänsten var sjukt otrevlig och berättade att min biljett skulle komma att kosta tusen jävla spänn. Varpå jag fick en panik/gråt attack, eftersom jag inte ens hade tusen spänn på kortet, och gick och ringde mamma för att se om hon kunde boka en ny biljett på internet.

Min mor befann sig dock i Odenplan och hade inte tillgång till en dator så jag fick ställa mig i biljett kön igen i hopp om att kunna skrapa ihop till en biljett med de kontanter jag hade, plus mina besparingar på kortet. Så när jag kom fram till kassan och skulle börja prata igen så var jag fortfarande "upprörd" och fick därmed bara ur mig följande:

-Jag  ...  missade  ... mitt  ..  tåg  ...  När  ...  går  ... nästa  ... till  ...  Lund..
?

Kassörskan var hur snäll som helst och pratade lungt med mig att det här skulle hon fixa. Hon bokade en plats åt mig på nåstgående tåg mot Malmö som gick en timme senare. Sen fick jag en tilläggsbiljett till min gamla biljett och behövde inte betala nånting. Om jag träffar henne igen ska hon få nånting fint för det enda jag kunde bjuda på för tillfället var

-Tack  ...  Förlåt  ... jagärliteupprörd  ...

//KAT

Kommentarer
Postat av: Spiderchick

hatar SJ!

2008-09-11 @ 13:08:37
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: den där MARY

sv: haha okej. ja det är fan inte roligt att missa tåget. man blir som paralyserad över hela grejen och vet inte riktigt vart man ska ta vägen.

2008-09-11 @ 22:17:07
URL: http://mariagustafson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0