Alla borde bli mer som Barbie



Är det någon som har läst Barbieböckerna?! Det har i alla fall jag gjort nu på mitt nya jobb.              


Alla Barbieböcker handlar egentligen om samma sak. Barbie åker på någon slags semester med Ken och Skipper (ibland får några övriga statister följa med). Sedan hittar Barbie eller någon av de andra en skatt, ädelstenar eller eventuellt pengar och beslutar sig snabbt för att de värdefulla ägodelarna skall föras tillbaka till dess rättmätige ägare. Sedan erbjuds Barbie en hittelön för hennes ärlighet och härlighet av myndigheterna. Barbie tackar dock alltid nej till denna hittelön då hon hellre ser att pengarna går till någon ideellorganisation.

Är hon inte härlig den där tjejen med den perfekta kroppen och de långa blonda lockarna? Vet ni hur mina arbetskollegor tackar Barbie? Jo genom att plocka bort alla hennes böcker från avdelningen med motiveringen "moralen är inte helt korrekt".  Vilket bs.

Som tur är hittade jag och Elin G (vi har två Elin tre Lukas och tre Viktor) "Barbie som simskolelärare" gömd under soffan, så nu har vi gömt den på ett säkert ställe så vi kan ta fram den och läsa när ingen ser, för egentligen borde nog alla bli mer som Barbie.

                                                                           




Kat out.





Kommentarer
Postat av: Charlie Chaplin

Sedan erbjuds Barbie en hittelön för hennes ärlighet och härlighet av myndigheterna! hahaha whaat?:P

2008-09-03 @ 21:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0